30 mln zł wydano na budowę węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok. Sprawdź, co się zmieniło [FILM]

Zakończyła się budowa węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi. W ramach projektu współfinansowanego ze środków unijnych – wykonano m.in. pętlę autobusową Sopot Kamienny Potok, dwa ronda w ciągu ul. Wejherowskiej oraz miejsca postojowe w pobliżu stacji SKM.

Przebudowano również chodniki i jezdnie, a także skrzyżowanie al. Niepodległości z ul. Malczewskiego. Zadbano przy tym o potrzeby osób z niepełnosprawnościami, budując podwyższone chodniki na przystankach i płytki prowadzące.

NOWE JEZDNIE I CHODNIKI

Wybudowano nowe drogi rowerowe w ciągu al. Niepodległości, ul. Wejherowskiej oraz przebudowano drogę rowerową na ul. Armii Krajowej, gdzie również powstały wyniesione skrzyżowania. Położono nową nawierzchnię na odcinku al. Nieodległości, który nie był objęty projektem unijnym, między skrzyżowaniem z ul. 23 Marca a Armii Krajowej. Po przebudowie ulic i chodników nasadzono 66 drzew, 47 tys. krzewów i bylin oraz założono 10 tys. m kw. trawników. Ponad to przebudowano kanalizację deszczową i wybudowano 3 podziemne zbiorniki retencyjne.

– Wszystkie osoby poruszające się po metropolii, po Trójmieście, zachęcamy, by przyjeżdżając do Sopotu od strony Gdyni, od strony Karwin, właśnie tu zostawiały samochody i w dalszej podróży korzystały z komunikacji zbiorowej – mówi wiceprezydent Sopotu Marcin Skwierawski.

PIENIĄDZE Z DOTACJI UNIJNYCH

Koszt projektu to ok. 30 mln zł, z czego ok. 19,5 mln zł pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Na dofinansowanie przebudowy kanalizacji deszczowej objętej inwestycją pn. „Przebudowa al. Niepodległości na odcinku obejmującym skrzyżowanie z ulicami: Wejherowską, Malczewskiego i Armii Krajowej w Sopocie” zostały przeznaczone środki pochodzące z projektu: „Zagospodarowanie wód opadowych w zlewniach cieków i kanałów zlokalizowanych na terenie Miasta Sopot, uchodzących do Zatoki Gdańskiej. Etap II.” w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

 

Oprac. puch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj