Skierowanie, recepta, a nawet zwolnienie z pracy. Z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu skorzystało już 27 tysięcy osób

27 tys. osób skorzystało do tej pory z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. Dzwoniąc pod numer 800 137 200 można uzyskać poradę medyczną, dostać e-skierowanie, e-receptę a nawet zwolnienie.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu działa od połowy maja. Pozwala na uzyskanie profesjonalnej pomocy medycznej przez telefon. To duże ułatwienie w sytuacji nagłego pogorszenia stanu zdrowia w nocy, weekend czy święta.

– Uzyskamy połączenie z pielęgniarką, lub, jeśli jest taka konieczność, z lekarzem. Możemy uzyskać elektroniczną receptę, elektroniczne skierowania, czy nawet zwolnienie – mówi Mariusz Szymański, rzecznik Gdańskiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia.

ŚREDNIO 300 POŁĄCZEŃ DZIENNIE

W pierwszych trzech miesiącach działania TPK skorzystało z niej prawie 27 tys. osób, co daje średnio 300 połączeń dziennie. Z teleplatformy mogą też korzystać osoby mówiące po rosyjsku, ukraińsku, czy angielsku, a za pośrednictwem strony internetowej także osoby posługujące się językiem migowym.

Infolinia jest aktywna od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 08:00 rano, a w weekendy i święta całodobowo. Numer 800 137 200 działa z każdego miejsca w Polsce. Czas oczekiwania na połączenie wynosi średnio 18 sekund.

 

Aleksandra Nietopiel/ua

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj