Masz problem z dodzwonieniem się na infolinię spisu powszechnego? GUS wyjaśnia, dlaczego tak jest i co należy zrobić

Infolinia spisowa działa. Dzwoni na nią jednak tak dużo ludzi, że pojawia się komunikat jakby nikt nie odbierał – poinformował w środę Główny Urząd Statystycznego.

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań w 2021 roku trwa od 1 kwietnia do 30 września. Osoby, które pozostawiły sobie wykonanie obowiązku samospisu na ostatnią chwilę i dzwoniły w tej sprawie na infolinię, mogły mieć problem z połączeniem.

– Jest tak duże obłożenie infolinii, tak dużo jest osób oczekujących, że pojawia się komunikat, jakby infolinia nie pracowała, jakby nikt nie odbierał. Prosimy, żeby dzwoniący, którzy usłyszy taki sygnał rozłączyli się i po chwili ponownie spróbowali zatelefonować – wyjaśniono w wydziale prasowym GUS.

Jak podkreśla GUS, internetowa aplikacja spisowa dostępna przez strony GUS działa normalnie i można z niej korzystać.

OSTATNIE DNI NA WYPEŁNIENIE FORMULARZA

Przypominamy, że udział w Narodowym Spisie Powszechnym jest obowiązkowy. Za odmowę udziału grożą kary do 5 tysięcy złotych. Obowiązkową formą jest samospis internetowy. Spis przez telefon, na infolinii spisowej lub wywiad z rachmistrzem to jedynie metoda uzupełniająca. Dlatego najlepiej wypełni formularz osobiście w aplikacji.

Infolinia spisowa pod numerem: 22 279 99 99 działa od poniedziałku do niedzieli w godzinach 8:00-20:00. Należy jednak uwzględnić, że w ostatnich dniach może być problem z dodzwonieniem się.

 
PAP/mm
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj