PKP Intercity i PKP Informatyka podpisały trzy umowy dotyczące opracowania i wdrożenia w latach 2023-2024 nowego systemu sprzedaży biletów. Planowane rozwiązania obejmują m.in. możliwość graficznej rezerwacji miejsc we wszystkich składach przewoźnika.
Jak przekazali przedstawiciele spółek PKP Intercity i PKP Informatyka, podpisane umowy na Centralny System Sprzedaży PKP Intercity mają na celu całościową reformę systemu sprzedaży biletów przewoźnika, w tym w kasach i biletomatach oraz w internecie.
WYŻSZE STANDARDY
Prezes zarządu PKP Krzysztof Mamiński podkreślił na konferencji prasowej, że spółka PKP Intercity precyzyjnie określiła swoje wymagania wobec nowego systemu, które PKP Informatyka ma spełnić. Dodał, że poszczególne elementy zostaną zrealizowane w latach 2023-2024. Wyraził przekonanie, że nowe systemy „w pewnych elementach będą ustanawiać europejskie i światowe standardy”.
Łączna wartość brutto trzech podpisanych umów pomiędzy PKP Intercity a PKP Informatyka wynosi 143 mln zł. Jak stwierdził członek zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz, wymianie ulegnie cały system sprzedaży biletów – zarówno w kasach i biletomatach, jak i w kanałach sprzedaży zdalnej, w tym także w systemie sprzedaży internetowej e-IC.
W opinii Gontarza nowy system sprzedaży pozwoli na lepszą integrację z zagranicznymi przewoźnikami kolejowymi, poprawi wydajność oraz umożliwi wprowadzanie nowych, oczekiwanych przez pasażerów funkcjonalności. Wymienił przy tym „graficzną rezerwację miejsc w każdym naszym składzie, nie tylko w elektrycznych zespołach trakcyjnych”.
WIĘKSZA KONKURENCYJNOŚĆ
Jak ocenił członek zarządu PKP Intercity, zmiany przyczynią się do zwiększenia konkurencyjności spółki w porównaniu z innymi przewoźnikami kolejowymi, autobusowymi i lotniczymi.
– W połowie listopada chwaliliśmy się, tym, że przewieźliśmy 50-milionowego pasażera w tym roku; dzisiaj zbliżamy się do liczby blisko 60-milionów przewiezionych pasażerów – jest to najlepszy wynik frekwencyjny w 20-letniej historii spółki PKP Intercity – dodał Gontarz.
PAP/raf