Bardzo duże zainteresowanie projektowaniem i budową obwodnicy Starogardu Gdańskiego. Trasa powinna być też tańsza niż zakładano.
Chętnych na wartą kilkaset milionów złotych inwestycję jest 12 firm i konsorcjów. Przetarg otworzyła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
BĘDZIE TANIEJ NIŻ PRZYPUSZCZANO?
Najtańsza oferta o wartości 408 milionów złotych jest o 185 milionów zł tańsza od budżetu drogowców. Najdroższa, za 593 miliony złotych, przekracza go zaledwie o nieco ponad 500 tysięcy zł. Poza ceną liczyć się będzie także długość gwarancji.
16-kilometrowa trasa ma biec na południe od miasta: zacznie się w Sucuminie, a zakończy przy Stadzie Ogierów. Droga będzie miała jedną jezdnię, po jednym pasie w obu kierunkach i dodatkowy naprzemienny pas do wyprzedzania.
Trasa powinna powstać w ciągu czterech lat od podpisania umowy. Będzie to druga w regionie, po Brzeziu, obwodnica, która powstanie w ramach rządowego programu 100 obwodnic. Dzisiejszą krajową 22 przez miasto przejeżdża dziennie blisko 17 tysięcy aut. Co dziesiąte to ciężarówka.
Sebastian Kwiatkowski/ua