Ma być wygodnie, szybciej i bezpieczniej. Rozpoczął się ostatni etap modernizacji linii kolejowej 207 Toruń Wschodni – Malbork. Mowa o odcinku Gardeja – Grudziądz.
W ramach inwestycji o wartości ponad 29 milionów złotych wymieniona zostanie nawierzchnia kolejowa, w tym podkłady i podsypka tłuczniowa na kilku odcinkach o łącznej długości około 16 kilometrów. Prace przewidują również regulację toru.
WYGODNIEJSZE WSIADANIE
– Dzięki likwidacji nieciągłości szyn poprawimy płynność jazdy – wyjaśnia Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK. – Zapewnimy wyższy komfort podróży i wygodniejsze wsiadanie do pociągów dzięki wymianie nawierzchni na peronach stacji Grudziądz Owczarki i Rogóźno Pomorskie. Zwiększymy również bezpieczeństwo na styku dróg i torów. Kierowcy przejadą przez tory sprawniej po wymianie nawierzchni na pięciu przejazdach kolejowo-drogowych – zapowiada rzecznik.
ZASTĘPCZA KOMUNIKACJA
Prace potrwają do końca listopada. 207 to linia jednotorowa, dlatego na czas remontu wprowadzono zastępczą komunikację autobusową na odcinku Grudziądz – Gardeja, która obowiązuje do 30 października.
SZYBSZA PODRÓŻ
– Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych pozwoleń pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h. Obecnie jest to 70 km/h – mówi Przemysław Zieliński. – Czas podróży między Gardeją a Grudziądzem skróci się o około 7 minut – dodaje.
We wcześniejszych latach podobne prace zostały wykonane również między Malborkiem a Gardeją oraz na odcinkach Toruń Wschodni – Chełmża i Chełmża – Grudziądz.
Mateusz Czerwiński/puch