Call center w słupskim szpitalu ma już oficjalną siedzibę. Pacjenci coraz więcej spraw załatwiają telefonicznie

call center szpital2

W Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym w Słupsku oficjalnie otwarto call center, czyli biuro rejestracji telefonicznej. Pacjenci, dzwoniąc pod jeden numer telefoniczny, załatwią w szpitalu najważniejsze dla siebie sprawy. Codziennie z tego rozwiązania korzysta nawet ponad 700 osób. Call center działa już od kilku miesięcy, ale w piątek miało miejsce oficjalne otwarcie, którego dokonała Agnieszka Kapała-Sokalska – członek zarządu Województwa Pomorskiego, Andrzej Sapiński – prezes zarządu Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Janusza Korczaka w Słupsku oraz Anetta Barna-Feszak – wiceprezes zarządu słupskiego szpitala.

– Praca nad komunikacją z pacjentem jest jednym z największych wyzwań w tej chwili i rzeczywiście tutaj to call center znacznie podnosi jakość pracy, jak również odbiór szpitala przez pacjentów – powiedziała Agnieszka Kapała-Sokalska.

NIEDUŻE ŚRODKI, WIELKA ZMIANA DLA SZPITALA

Na potrzeby call center w słupskim szpitalu przebudowano nieużytkowane pomieszczenia o powierzchni 67 m2 znajdujące się w budynku pralni. W zakresie robót budowlanych wykonano: wymianę okładziny ściennej z glazury na gipsową, posadzkę z wykładziny dywanowej, nową stolarkę okienną. Zakupiono też zestaw biurek i boxów, które wyposażono w komputery i słuchawki z mikrofonami przeznaczone do obsługi call center.

– Zrobiliśmy to za nieduże środki, bo remont i wyposażenie pomieszczeń to około 60 tysięcy złotych – tłumaczy wiceprezes Anetta Barna-Feszak. – W planach mamy dodatkową rozbudowę tego miejsca, bo wiemy jak ważny jest kontakt z pacjentem – dodaje.

ZADANIA CALL CENTER W SŁUPSKIM SZPITALU

Zespół, który teraz składa się już z dziewięciu osób, odpowiada za utrzymanie kontaktu telefonicznego z pacjentami w celu udzielania informacji na temat oferowanych świadczeń zdrowotnych.

– Tak w skrócie, to zajmujemy się rejestracją pacjentów do poradni, hospitalizacji, konsultacji, wizyt, badań lub innych świadczeń zdrowotnych. Pomagamy także w zmianie ustalonego uprzednio terminu udzielania świadczenia lub informujemy pacjenta o zmianie tego terminu – tłumaczy Jeanetta Tankielun, pielęgniarka naczelna słupskiego szpitala.

 

Zespół call center dba o komunikację z pacjentami (fot. Radio Gdańsk/Joanna Merecka-Łotysz)

 

– Działamy już jakiś czas, ale dziś jest oficjalne otwarcie. Mamy nowe pomieszczenie, jest nas więcej. Cały czas się uczymy i doskonalimy swoje umiejętności. Bywa, że linia jest przeciążona i trudno się do nas dodzwonić, ale, co ważne, nie zostawiamy pacjentów i do każdego oddzwaniamy – mówi Alicja Kropidłowska, koordynator pracy call center.

– Powiadamiamy pacjentów e-mailem, SMS lub telefonicznie o zbliżającym się terminie udzielania świadczenia, potwierdzamy w taki sam sposób umówione uprzednio terminy udzielania świadczenia, zamawiamy e-recepty i zlecenia w trybie zaocznym oraz informujemy o stanie realizacji zamówień po podaniu numeru identyfikacyjnego z możliwością połączenia z właściwym oddziałem lub poradnią, zapraszamy na okresowe wizyty kontrolne, informujemy o akcjach promocyjnych w zakresie szczepień i badań profilaktycznych, przypominamy o konieczności stosowania zaleceń terapeutycznych oraz rehabilitacyjnych w warunkach domowych. Jest tego dużo, ale nasz zespół jest naprawdę świetny – dodaje Alicja Kropidłowska.

Tylko w czerwcu pacjenci słupskiego szpitala łączyli się z call center 11 562 razy. Dziennie wykonywanych jest nawet 768 połączeń.

WAŻNE!

Pracownicy call center nie mogą przekazywać osobom trzecim danych osobowych, w tym danych dotyczących stanu zdrowia pacjentów. Dzięki temu możemy być spokojni, że informacje o nas nie wpadną w niepowołane ręce.

LISTA PORADNI, DO KTÓRYCH REJESTRUJE CALL CENTER:

Anestezjologiczna, chirurgii ogólnej, chirurgii naczyniowej, chirurgii urazowo-ortopedycznej, chorób zakaźnych, gruźlicy i chorób płuc, poradnia hematologiczna, nefrologiczna, neonatologiczna, neurochirurgiczna, neurologiczna, otolaryngologiczna, chirurgii ogólnej, urologiczna, onkologii i chemioterapii.

Call center nie rejestruje do poradni kardiologicznej, patologii ciąży, diagnostyki obrazowej, endoskopii.

GDZIE TELEFONOWAĆ?

Aby skorzystać z call center Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Słupsku, należy zatelefonować pod nr tel. 59 84 60 700. Biuro pracuje od poniedziałku do czwartku w godz. 7:00-17:00 oraz w piątek w godz. 7:00-14.30.

 

Joanna Merecka-Łotysz/am

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj