Kończy się przetarg na modernizację linii kolejowej w Słupsku. Pociągi mają jeździć szybciej [POSŁUCHAJ]

(Fot. PKP PLK)

200 kilometrów na godzinę pojadą docelowo pociągi na trasie Słupsk-Gdynia. Takie są założenia planu modernizacji linii 202. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe kończy postępowanie przetargowe, które ma wyłonić wykonawcę tej inwestycji.

– Przebudowana zostanie także stacja Słupsk, powstaną też nowe przystanki kolejowe w Kobylnicy, Siemianicach i Łebieniu. Ta linia jest projektowana na prędkość do 200 kilometrów na godzinę, ale po zakończeniu modernizacji będzie to prędkość 160 kilometrów na godzinę i dopiero po zainstalowaniu systemu ERTMS będzie to prędkość 200 kilometrów na godzinę – mówi Remigiusz Kropp z PKP PLK, dyrektor projektu.

PULPIT POKAŻE SYTUACJĘ NA TORACH

ERTMS to ujednolicony system sterowania ruchem kolejowym, który umożliwia poruszanie się pociągów na sieciach kolejowych poszczególnych państw bez konieczności instalacji i znajomości krajowych systemów. Składa się z Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem oraz Globalnego Systemu Kolejowej Radiokomunikacji Ruchomej. Zapewnia kontrolę pracy maszynisty przy zwiększonym poziomie bezpieczeństwa. Kluczową nową cechą jest sygnalizacja kabinowa, która pozwala na zobrazowanie sytuacji panującej na torach na pulpicie w pociągu. Według przepisów system jest niezbędny przy jeździe pociągów przekraczających 160 kilometrów na godzinę.

Do rozstrzygnięcia przetargów konieczne jest zapewnienie pełnego finansowania inwestycji. Powstanie drugiego toru znacznie usprawni ruch pociągów. Dobiega końca budowa przedłużonego tunelu pod torami na stacji Słupsk, który ma połączyć dworzec kolejowy oraz węzeł transportowy. Koszt inwestycji to ponad 10 milionów złotych.

Posłuchaj rozmowy o inwestycjach kolejowych w Słupsku:

Przemysław Woś/MarWer

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj