W kwietniu może ruszyć Mevo 2.0. Pierwsze rowery elektryczne dotarły do Gdańska

(Fot. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot)

Do Gdańska przyjechały pierwsze elektryczne rowery systemu Mevo 2.0. W magazynach Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot pojawiły się pierwsze 84 jednoślady, w których siłę mięśni rowerzysty wspomaga silnik elektryczny. Jeśli dostawy realizowane będą sprawnie, to jeszcze w kwietniu w ramach etapu testów na nowe rowery będą mogli wsiąść mieszkańcy Pomorza.

Po fiasku pierwszej edycji systemu rowerów publicznych Mevo, trwają intensywne przygotowania do uruchomienia jego nowej – według urzędników lepszej – wersji, nazwanej Mevo 2.0. Prace koordynuje Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, a za techniczną część systemu i dostawy rowerów odpowiada hiszpański Bike City Global.

PIERWSZY ETAP

Przez ostatnie tygodnie do Gdańska przywożone były fabrycznie nowe rowery o napędzie klasycznym. Jak informują urzędnicy OMGGS, ten etap dostaw został zakończony.

– W naszym magazynie w Gdańsku są już wszystkie rowery tradycyjne, czyli tysiąc sztuk. Na ukończeniu jest też modernizacja stacji postojowych – potwierdzał Jarosław Maciejewski z Obszaru Metropolitalnego.

DRUGI ETAP

Dysponując kompletem jednośladów napędzanych wyłącznie siłą mięśni, przyszedł czas na realizację drugiego etapu kompletowania floty. To rowery posiadające elektryczne wspomaganie, które – szczególnie na terenach pagórkowatych – wspomaga rowerzystę, umożliwiając jazdę np. z dolnego na górny taras Gdańska lub Gdyni bez zmęczenia.

– W poniedziałek do magazynu w Gdańsku prosto z Włoch dotarła pierwsza partia rowerów elektrycznych, czyli 84 jednoślady. Kolejne dostawy, zgodnie z deklaracją wykonawcy, mają do nas spływać regularnie. Wyznaczone są prawie wszystkie stacje ładowania baterii, które niebawem będą montowane – informował Jarosław Maciejewski.

JAK WYGLĄDAJĄ NOWE ROWERY?

Nowe rowery utrzymane są w czerwono-czarnej kolorystyce. Zaskakiwać może ich konstrukcja, która – już na pierwszy rzut oka – wydaje się bardziej masywna niż w jednośladach z pierwszej edycji systemu. Rowery stanowią zwartą konstrukcję, a kierownica przykryta jest plastikową pokrywą. Z przodu znajduje się również wytrzymały kosz, a jednoślad wyposażony jest w hamulec tarczowy i oświetlenie. Jedno ładowanie ma wystarczyć na przejechanie nawet stu kilometrów.

(Fot. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot)

KIEDY RUSZĄ TESTY?

Kiedy do miasta dotrą wszystkie zamówione jednoślady i pozytywnie przejdą procedurę odbioru, ruszą bezpłatne testy systemu. Wykorzystana zostanie do nich połowa floty rowerowej, a mieszkańcy będą mogli jeździć bez ponoszenia opłat. Będzie to czas testów na żywym organizmie, co ma pozwolić na sprawdzenie zarówno systemu, jak i samych jednośladów w realnych warunkach.

Jak dodawali urzędnicy OMGGS, City Bike Global prowadzi intensywne działania, aby w połowie roku uruchomić Mevo w nowej odsłonie. To między innymi prace nad udoskonaleniem działania aplikacji mobilnej, strony internetowej oraz innych elementów dotyczących obsługi Mevo 2.0.

Bartosz Stracewski/ol

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj