Szykuje się przebudowa wiaduktów na węźle Karwiny w Gdyni. Ma to związek z ogłoszonym w czwartek przez spółkę PKP PLK przetargiem na rozbudowę do trzech torów i rezerwy pod czwarty linii kolejowej 201 między Gdańskiem Osową a Gdynią Główną.
Wiadukty przebudowane miały być przy okazji modernizacji węzła przed kilkoma laty, ale wówczas miasto zakres inwestycji o te właśnie prace okroiło.
PODZIAŁ KOSZTÓW
Jak mówi Tomasz Gałązka, dyrektor zarządzający do spraw inwestycji w gdyńskim ratuszu, miasto prowadzi rozmowy w sprawie podziału kosztów przebudowy wiaduktów.
– Gmina miasta Gdyni pozostaje w stałym kontakcie z PKP. Poszukujemy możliwości formalnoprawnych na wspólną lub równoległą realizację na styku działań obu podmiotów. Toczą się rozmowy, które finalnie – według mnie – powinny doprowadzić do porozumienia trójstronnego pomiędzy władzami miasta Gdyni, marszałkiem województwa pomorskiego oraz władzami PKP PLK co do podziału zadań i formy partycypacji w tej inwestycji – wyjaśnia.
Według szacunków inwestycja pochłonąć ma około 150 milionów złotych. Nieoficjalnie, z budżetu marszałka województwa pomorskiego ma pochodzić 40 milionów złotych. Podobna kwota miałaby zostać dołożona przez spółkę PKP PLK. Resztę sfinansować ma Gdynia.
Marcin Lange/aKa





