Bezpłatny kurs pozwala rozpocząć karierę w marketingu internetowym. „To zawód teraźniejszości”

(Fot. senivpetro/Freepik)

Do końca marca można zgłaszać się do programu „Umiejętności Jutra” przygotowanego przez Google we współpracy ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie. Bezpłatny kurs pozwala na uzyskanie certyfikatu i rozpoczęcie kariery w marketingu internetowym. O szkoleniu, w rozmowie prowadzonej przez Alicję Samolewicz-Jeglicką, opowiedział Łukasz Pietrzak, koordynator programu.

Jak podkreślał, kurs jest odpowiedzią na zapotrzebowanie na specjalistów w obszarze marketingu internetowego.

– Marketing internetowy to zdecydowanie zawód teraźniejszości. Szczególnie po pandemii, kiedy tak wielu z nas przeniosło do internetu swoje biznesy i zaczęło robić więcej zakupów w internecie, powstała nowa fala zapotrzebowania na specjalistów od marketingu internetowego. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie pracodawców oraz potrzeby młodych ludzi, których plany zawodowe i kariera załamały się po pandemii, stworzyliśmy program „Umiejętności Jutra”. Program jest skierowany do osób poszukujących pracy, które chcą rozpocząć nową karierę w marketingu internetowym. Oferujemy kompleksowe przeszkolenie, kończące się egzaminem i certyfikacją od Google i SGH. Po przejściu ośmiotygodniowego intensywnego kursu jesteśmy przygotowani, mamy praktyczne kompetencje oraz certyfikat, który umożliwia nam poszukiwanie pracy w nowej branży. Cały kurs realizowany jest online i składa się z dwóch głównych elementów. Przez osiem tygodni mamy dostęp do platformy online, gdzie znajduje się cała wiedza teoretyczna. Odbywają się też praktyczne zajęcia, prowadzone przez praktyków – tłumaczył Pietrzak.

DODATKOWE WSPARCIE DLA PAŃ

Tegoroczna edycja programu jest już drugą, a program cieszył się dotychczas dużym zainteresowaniem, szczególnie wśród kobiet. Dlatego też, jak wyjaśnił koordynator programu, w tym roku pojawiło się dodatkowe wsparcie dla pań, które uczestniczą w kursie.

– W poprzednim roku program cieszył się ogromnym zainteresowaniem kobiet. Odpowiadając na to zapotrzebowanie, dodaliśmy wsparcie dla pań uczestniczących w kursie. Będziemy pomagać im przełożyć zdobytą wiedzę na realne zatrudnienie, wspierać w budowaniu CV oraz poszukiwaniu ofert pracy. To bardzo cieszy, że tak wiele kobiet było zainteresowanych rozpoczęciem nowej ścieżki kariery. Na rynku e-commerce często widzimy dysproporcję, przeważają mężczyźni. W programie widzimy ogromną determinację pań, by na ten rynek wejść. Dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie drugiej edycji. To kolejna szansa, by skorzystać z programu – zaznaczył.

KOGO BRAKUJE NA RYNKU PRACY?

W „Głosie Pracownika” kontynuujemy także nowy cykl związany z rynkiem pracy i potrzebnymi tam kompetencjami. „Zawodowcy” będą pojawiać się na antenie Radia Gdańsk w ostatni poniedziałek miesiąca. Gościem Iwony Wysockiej był Arkadiusz Włodarczyk, HR Manager Flextronix International Poland. Ich rozmowa dotyczyła zawodu technika mechatronika i ogólnego pojęcia mechatroniki.

– Mechatronika to bardzo rozległa dziedzina, mało znana, dosyć nowa, która skupia w sobie takie kompetencje jak pneumatyka, hydraulika, automatyka, elektryka, mechanika. Można powiedzieć, że jest to najbardziej rozległy zawód, jaki istnieje w naszym kraju na poziomie technikum. Dodam jeszcze, że nie dotyczy to tylko tego rodzaju szkoły ponadpodstawowej, w której są dwie kwalifikacje, ale też mamy poziom szkoły branżowej pierwszego stopnia – można powiedzieć, że była ona znana kiedyś jako zawodówka – gdzie jest jedna kwalifikacja (montaż, uruchomienie, konserwacja urządzeń i aparatury mechatronicznej), w technikum natomiast dochodzi druga (eksploatacja i programowanie urządzeń i aparatury mechatronicznej). Można więc powiedzieć, że jest to bardzo rozległy zawód – mówił Włodarczyk.

Partnerem „Zawodowców” jest Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna.

ua/aKa

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj