Doradzą, wystawią receptę, wskażą, gdzie szukać pomocy. Wystartowała Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

Szukasz pomocy medycznej w godzinach wieczornych i nocnych, w weekend lub święto? Możesz zadzwonić pod numer 800 137 200 i skorzystać z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. O tzw. TPK opowiadał w audycji „Srebrne Pokolenie” Jerzy Krukowski, magister pielęgniarstwa. TPK uruchomiona przez Narodowy Fundusz Zdrowia działa na podobnych zasadach jak nocna i świąteczna opieka zdrowotna, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Dzięki niej łatwiej niż dotychczas otrzymać można niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych. Wszystko to bez wychodzenia z domu, cyfrowo i wygodnie.

– To taka wirtualna instytucja, gdzie zadzwonić może każdy komu przydarzy się coś niekorzystnego zdrowotnie po godzinie 18 w tygodniu oraz w weekendy i w święta – wyjaśniał Jerzy Kurowski. – Po wybraniu numeru infolinii usłyszymy dyżurnego pielęgniarza lub położną. To fachowcy, którzy udzielą rady lub wskażą gdzie szukać pomocy. Dzwońmy, gdy pojawia się ból czy inna dolegliwość, wątpliwość co do stosowania leku, ale też gdy pilnie potrzebujemy recepty – mówił Jerzy Krukowski na naszej antenie.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj