Radio Gdańsk drugim najczęściej cytowanym medium regionalnym w pierwszej połowie tego roku

cytaty I polrocze 2018 regiony

Znamy najbardziej opiniotwórcze media pierwszej połowy 2018 roku. Instytut Monitorowania Mediów opublikował raport i w kategorii Media regionalne Radio Gdańsk uplasowało się na drugim miejscu. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, jakie są najbardziej opiniotwórcze media, tytułu prasowe, tygodniki i dwutygodniki, miesięczniki, stacje telewizyjne, stacje radiowe, portale internetowe, media biznesowe i media regionalne. W tej ostatniej kategorii liderem rankingu zostało Radio Plus. Na drugim miejscu znalazło się Radio Gdańsk, a za nim uplasowało się Radio Kraków.

 
Grafika Instytut Monitorowania Mediów
PRAWIE 200 TYSIĘCY PRZEKAZÓW
 

Badanie przeprowadzono na podstawie 170 340 materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych, z okresu od 1 stycznia do 30 czerwca 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 176 628 razy. Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne: TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls i wybrane programy w rozgłośniach radiowych: PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin.

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

NIEPRZERWANIE OD 2003 ROKU

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badania nieprzerwanie od września 2003 r. Od stycznia 2018 roku badanie rozszerzone jest o analizę cytowań w portalach internetowych. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów, ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Stała wysoka liczba cytowań, to jeden z elementów, mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium.

oprac. mk

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj