Reserved, Mohito, Cropp, House, Sinsay bez futer. Właściciel marek podpisał porozumienie ze stowarzyszeniem Otwarte Klatki

Wolnymi od futer staną się od sezonu jesień/zima 2016 wszystkie sklepy polskiej firmy odzieżowej LPP, do której należą m.in. marki: Reserved, Mohito, Cropp, House, Sinsay, Tallinder. Jak twierdzi rzeczniczka prasowa LPP Marta Chlewicka: – na decyzję wpłynęły oczekiwania konsumentów, dla których prawa zwierząt mają coraz większe znaczenie.


– Mając na uwadze coraz większą świadomość dotyczącą kwestii ochrony praw zwierząt oraz oczekiwania naszych klientów w tym obszarze, a także wyzwania dotyczące redukcji wpływu, jaki nasza działalność wywiera na środowisko naturalne, podjęliśmy decyzję o całkowitej rezygnacji z wykorzystywania naturalnych futer w ofercie wszystkich naszych marek. W związku z tym zawsze, gdy wizja projektanta i aktualny trend uwzględniać będą motywy zawierające futra, podobnie jak część naszych rynkowych konkurentów, nasze marki stosować będą najwyższej jakości surowce syntetyczne. Ta decyzja to kolejny ważny krok, którego efektem jest zwiększanie przejrzystości łańcucha dostaw poprzez świadomy dobór surowców wykorzystywanych do produkcji naszych kolekcji – tłumaczy decyzję Marta Chlewicka, rzeczniczka prasowa LPP.

„WYRAŹNY ZNAK DLA KONKURENCJI, KTÓRA WYKORZYSTUJE ZWIERZĘTA”

Trend rezygnacji z naturalnych futer jest coraz bardziej widoczny. Do kampanii Sklepy Wolne od Futer przystąpiło już ponad 300 firm i projektantów. Do najbardziej znanych należą ZARA, Topshop, H&M, COS, Marks & Spencer czy Asos, ostatnio z futer zrezygnował także Hugo Boss i Armani. Każdy, kto przystępuje do akcji, podpisuje pisemne zobowiązanie niesprzedawania futer oraz dodatków futrzanych.

Spółka LPP pokazała właśnie, że współczesna moda nie musi w ogóle wykorzystywać futer ze zwierząt. Myślę, że jeśli największy koncern odzieżowy w Europie Środkowo-Wschodniej może zobowiązać się pisemnie do takiej decyzji i stanąć tym samym w jednym szeregu z innymi, światowymi gigantami odzieżowymi to jest to wyraźny przekaz kierowany do tych firm modowych, które wciąż wykorzystują zwierzęta. Przyszłość mody to nowe technologie, a nie zamykanie zwierząt w małych, drucianych klatkach – dodaje Małgorzata Szadkowska, koordynatorka międzynarodowej kampanii Sklepy Wolne od Futer.

 


NIEMAL 1700 SALONÓW W WIELU KRAJACH

LPP zarządza siecią niemal 1700 salonów znajdujących się w centrach handlowych i przy ulicach dużych miast nie tylko w Polsce, ale też m.in. w Europie Środkowo-Wschodniej, Niemczech czy Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

puch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj