Nowe biuro Portu Gdańsk w Chinach. „Przypieczętowuje wzajemne zaufanie”

Port Gdańsk otworzył w sobotę biuro handlowe w Szanghaju. Jest to pierwsze przedstawicielstwo handlowe reprezentujące polski port w Chinach. Zadaniem placówki będzie m.in. wzmacnianie już istniejącego partnerstwa gdańskiego portu z chińskimi firmami.

– Port Gdańsk zdecydował się otworzyć pierwsze biuro w Szanghaju, ponieważ to nie tylko największe miasto w Chinach, lecz także światowy lider wśród portów morskich – poinformowała rzecznik prasowy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk Agata Kupracz.

OTWARCIE BIURA

Dodała, że biuro handlowe Portu Gdańsk powstało przy współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu. Otwarcie placówki miało miejsce podczas targów branżowych CILF 2018.

Zadaniem biura będzie wzmacnianie już istniejącego partnerstwa z chińskimi firmami, pozyskiwanie nowych klientów oraz koordynacja wzajemnej współpracy, także w sferze inwestycji. – Port Gdańsk to dla Azji morska brama do rynków Europy, zwłaszcza Centralnej i Wschodniej. Bezpośrednie, stałe połączenia oceaniczne połączone są z konkurencyjnością. Port w Gdańsku to jeden z najtańszych korytarzy transportowych z Azji do Europy w skali globu – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes ZMPG Łukasz Greinke.

BIZNESOWE KONTAKTY

Podkreślił, że kontakty między gdańskim portem a Chinami trwają od wielu lat. – Ta współpraca z Chinami to już tradycja. Trwa nieprzerwanie od ponad 15 lat. Stałość relacji, także handlowych, to istotny czynnik w kulturze chińskiej. Nasze nowe biuro przypieczętowuje wzajemne zaufanie, a to z pewnością ułatwi nam pierwszy kontakt z nowymi kontrahentami – ocenił Greinke.

Jak podała Kupracz, Port Gdańsk jest obecnie najszybciej rozwijającym się hubem transportowym w rejonie Morza Bałtyckiego. Jako jedyny port bałtycki Gdańsk posiada stałe połączenia żeglugowe z portami w Chinach (Szanghaj, Ningbo, Yantian, Xiamen).

KORZYSTAJĄ CHIŃSCY GIGANCI

Port w Gdańsku również jako jedyny na Bałtyku jest w stanie przyjmować największe na świecie transoceaniczne kontenerowce OOCL. Z tych możliwości już teraz korzystają chińscy giganci rynku m.in. China Merchants, Cosco, China Communications Construction Company, ZMPC czy Steel Searcher.

PAP/dr

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj