Ostatni z 30 nowych tramwajów dotarł do Gdańska. Mają zachęcić mieszkańców do powrotu do komunikacji miejskiej po pandemii

Ostatni z 30 dwukierunkowych tramwajów Pesa Jazz Duo zamówionych na potrzeby gdańskiej floty dotarł w nocy z czwartku na piątek do miasta. Łącznie w ostatnim czasie tabor powiększył się o 78 nowych pojazdów.


Rozładunek tramwaju z lawety rozpoczął się o 1:00 w nocy w stałym miejscu – na torowisku przy ul. Nowe Ogrody. Pesa Jazz Duo to nowoczesny pojazd wieloczłonowy, dwukierunkowy i całkowicie niskopodłogowy. W tramwaju mieści się ponad 200 pasażerów, w tym 32 na miejscach siedzących. Pojazdy wyposażone są w platformy dla niepełnosprawnych oraz wydzieloną powierzchnię dla wózków inwalidzkich i dziecięcych, a wszystkie kolumny i poręcze wykonano w żółtym, wyraźnym kolorze, zaś przyciski opisano w alfabecie Braille’a.

WIĘKSZY KOMFORT PODRÓŻY

Tramwaje przystosowane są do pokonywania wzniesień wynoszących do 6 proc., z możliwością zatrzymania się na wymienionym odcinku. Posiadają również szereg innych rozwiązań, które podnoszą komfort jazdy pasażerów, m.in. zautomatyzowane defibrylatory zewnętrzne AED, nowoczesny system klimatyzacji i ogrzewania, ekrany i tablice wyświetlające linię oraz trasę przejazdu i ładowarki USB. Samopoczucie pasażerów poprawiać ma też zmienna brawa oświetlenia, która dostosuje się do temperatury zewnętrznej, czyli przy chłodzie będzie to barwa ciepła, podczas wysokiej temperatury – barwa zimna.

– W efekcie inwestycji w nowy tabor wzrastają komfort podróży i niezawodność pojazdów. Liczę, że zachęci to mieszkańców do powrotu do komunikacji miejskiej po okresie pandemii – mówi Piotr Borawski, zastępca prezydenta ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu.

INWESTYCJA W NOWY TABOR

Wartość składającego się z dwóch transz zamówienia na 30 tramwajów Pesa Jazz Duo wraz z pakietami specjalistycznymi to ponad 271 milionów złotych brutto.

– Dostarczona właśnie Pesa Jazz Duo jest 78. nowym pojazdem, który tylko w ostatnim czasie dołączył do gdańskiej floty. W ubiegłym roku zakończyły się dostawy 48 nowoczesnych autobusów, o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI, Mercedes Citaro. Teraz finalizujemy kolejne duże zamówienie – łącznie 30 nowoczesnych tramwajów Pesa Jazz Duo – komentuje Maciej Lisicki, prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

 

am

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj