Zwyczaj wysyłania kartek nie musi trafić do lamusa. Poczta Polska zachęca do jego reaktywacji

(Fot. materiały prasowe)

Kartki pocztowe czy widokówki przez dziesięciolecia stanowiły nieodłączny element wyjazdów turystycznych i służbowych. Kierowane do najbliższych, wzbudzały na twarzach adresatów uśmiech i dostarczały emocji nieporównywalnych do towarzyszących dzisiejszemu otrzymaniu wiadomości elektronicznej. Poczta Polska postanowiła przypomnieć wypoczywającym na Półwyspie Helskim o pięknej tradycji wysyłania pocztówek.

Historia pocztówki sięga połowy XIX wieku. Wraz z dynamicznym rozwojem usług pocztowych pojawił się pomysł na kartę z ilustracją i miejscem na krótką wiadomość. Prekursorami „wynalazku” były kraje niemieckojęzyczne oraz Anglia i miało to miejsce około 1870 roku. Pod koniec XIX wieku pozycja pocztówki była już nie do podważenia. W Polsce pojawiły się one także na przełomie wieków, a autorem nazwy „pocztówka” jest nasz noblista Henryk Sienkiewicz (konkurs na nazwę zastępującą dotychczasowe, zagraniczne określenie „karta korespondencyjna” miał miejsce w 1900 roku). Przez dziesięciolecia pocztówki towarzyszyły Polakom nad morzem, w górach, a także podczas pobytu w innych, nawet najodleglejszych zakątkach kraju. Kartki pocztowe łączyły najbliższych i znajomych, stanowiąc przy tym namiastkę ulotnej chwili, która stała się udziałem nadawcy.

Poczta Polska, za pomocą której od stuleci Polacy komunikują się z bliskimi, postanowiła przypomnieć o wspomnianej formie wysyłania pozdrowień i utrwalania więzi międzyludzkich. 12 lipca zorganizowała w nadmorskiej Jastarni krótki briefing, po którym jej przedstawiciele wyruszyli na nadmorskie deptaki i plaże, gdzie rozdawali pocztówki do wypełnienia.

– Wiadomości e-mail czy nawet zdjęcia przesyłane za pomocą komunikatorów elektronicznych nigdy nie zastąpią konwencjonalnej pocztówki, jeżeli tylko autentycznie zależy nam na wywołaniu emocji u odbiorcy. Zindywidualizowana treść i poczucie, że ktoś, kto przebywa dziesiątki, czasami setki, a nawet tysiące kilometrów dalej myśli o tobie, potrafi wzruszyć i stanowi piękne przypieczętowanie trwałości więzów międzyludzkich, dlatego gorąco zachęcamy Polaków do tego, aby praktykowali pisanie i wysyłanie pocztówek – podkreśla Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

POCZTÓWKA Z WŁASNYM ZNACZKIEM

Spółka przypomina również o ciekawej usłudze „Mój Znaczek”, dającej możliwość zaprojektowania znaczka z samodzielnie wybranym napisem, zdjęciem, rysunkiem czy logiem firmy. Tak spersonalizowany znaczek może posłużyć do potwierdzenia opłacenia usługi pocztowej przy wysłaniu na przykład jako element zaproszenia na imprezę czy ślub, ale równie dobrze, oprawiony w ramkę, może stanowić wspaniałą i nieszablonową pamiątkę, która wzbogaci wnętrze naszego domu.

W placówkach pocztowych można zakupić również widokówki i okolicznościowe karnety z życzeniami na różne okazje (na przykład Walentynki, Dzień Dziecka, Dzień Matki, Wielkanoc, Boże Narodzenie) i pozdrowieniami z danego regionu, wyprodukowane przez polskie firmy.

oprac. MarWer

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj