Rozwijanie talentu u nastolatka pozwala mu budować poczucie własnej wartości

talent pixa

Każde dziecko ma jakiś talent, trzeba go tylko dostrzec, mówiła w Radiu Gdańsk Monika Kulling, nauczycielka jęz. polskiego i pedagog z IX Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni. Jej zdaniem często uczniom wydaje się, że nic nie potrafią i nie mają żadnych zdolności, a to nie jest prawdą.
Zdaniem Moniki Kulling dzieci często nie potrafią się skupić, wiele z nich ukrywa się „za plecami ” innych, bardziej przebojowych uczniów w klasie, trudniej dostrzec ich talenty i pasje.

– Bardzo często dziecko, ale też rodzice patrzą bardzo wąsko na pojecie „talent” i myślą sobie skoro nie umiem śpiewać, nie umiem tańczyć to znaczy, że nie mam żadnego talentu. A przecież tak różne są talenty. Niektórzy są predysponowani do zarządzania grupą, inni mają silnie rozwiniętą inteligencję emocjonalną. To ważne, żeby te predyspozycje zauważyć i na ich bazie budować poczucie własnej wartości dziecka – mówiła Monika Kulling.

Fot. Pixabay

Nauczycielka przyszła do Radia Gdańsk ze swoimi uczniami – Dagmarą, Amelią, Gustawem i Kacprem. Młodzi ludzie opowiadali o swoich zainteresowaniach m.in. teatrem, filmem, sportem, łaciną oraz rękodziełem. Podkreślali, że wiele zawdzięczają szkole i nauczycielom, ale też rodzicom, którzy zachęcali ich do rozwijania talentów od najmłodszych lat.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj