Więcej tras i więcej robót. Zarząd Dróg Wojewódzkich ujawnia plany na 2026 rok

(fot. ZDW Gdańsk)

Zakończenie prac przy rozbudowie trasy między Kościerzyną a Kolbudami i początek robót na brakującym odcinku do Kowal – to przyszłoroczne plany drogowców z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku wobec trasy numer 221.

Jak przekazał rzecznik Piotr Michalski, roboty na rozkopanych już odcinkach zakończą się najwcześniej w połowie roku.

Na najbardziej zaawansowanym etapie są dwa odcinki bliżej Kościerzyny, czyli między Przywidzem, Nową Karczmą a Kościerzyną. Tam najwcześniej zostały podpisane umowy. W drugiej połowie przyszłego roku zakończymy roboty budowlane. Natomiast jeśli mowa o odcinku drogi wojewódzkiej między Kolbudami a Przywidzem, to w połowie maja została podpisana umowa. Prace budowlane potrwają do listopada. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku podpiszemy umowę na kolejny odcinek między Kowalami a Kolbudami – wyjaśnił Michalski.

Prace na odcinku do Kowal potrwają dwa lata.

PRZEDŁUŻĄ SIĘ PRACE PRZY DRODZE WOJEWÓDZKIEJ NR 515

Prace przy przebudowie przebiegającej przez środek Dzierzgonia drogi wojewódzkiej nr 515 przedłużą się do połowy przyszłego roku. Trasa jest rozkopana od wiosny 2024 roku.

– Według umowy prace mają trwać do lutego, ale została tam odkryta kolizja z gazociągiem. W związku z tym czas będzie musiał zostać wydłużony najprawdopodobniej do czerwca. Wówczas półtorakilometrowy odcinek łączący ścisłe centrum Dzierzgonia z drogą wojewódzką nr 515 zostanie zrealizowany – przekazał rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.

Na przyszły rok zaplanowano otwarcie budowanego odcinka obwodnicy Skórcza do Mirotek. Być może pod koniec roku uda się otworzyć obwodnicę Kartuz od Grzybna do Łapalic.

Sebastian Kwiatkowski/mk

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj