Jak kontrolować efektywność pracowników podczas pracy zdalnej? „Z pomocą przychodzi miękki monitoring”

Wraz z ograniczeniami związanymi z zagrożeniem koronawirusem pracodawcy stanęli przed wyzwaniem zorganizowania w przedsiębiorstwach systemu pracy zdalnej. Wiele firm napotyka na swojej drodze różne ograniczenia, zarówno techniczne, jak i prawne. Jakie są sposoby mierzenia efektywności pracowników i jakie zmiany powinny zostać wprowadzone w polskim prawie, by praca zdalna nie przysparzała firmom problemów? O tym Dominika Raszkiewicz rozmawiała z Wiolettą Żukowską-Czaplicką, ekspertką ds. regulacji Pracodawców RP.
– Musimy pamiętać o tym, że wielu pracodawców musiało przejść na pracę zdalną z dnia na dzień, nie mając wcześniej takich doświadczeń ani wewnętrznych procedur w tym zakresie. Pojawiły się problemy z monitorowaniem pracy pracowników i ich kontrolą, bowiem nie każda firma, zwłaszcza mała, dysponuje odpowiednim oprogramowaniem śledzącym taką aktywność. Przy pracy zdalnej jest to też nierzadko trudne. Pracownicy sami narzekają na to, że pracując w domu, częściej się dekoncentrują. Czy to ze względu na obowiązki domowe, czy rodzinne, pracują dłużej i nie zawsze efektywniej. Dochodzi tu problem związany z nadgodzinami i ich rozliczaniem, co wiąże się z konkretnymi zobowiązaniami po stronie pracodawcy. W takiej sytuacji pracodawcom z pomocą przychodzi miękki monitoring. Jest to sposób na zwiększenie zaangażowania i usprawnienie raportowania codziennej pracy. Może on mieć formę codziennych spotkań online w formie odpraw czy też zwykłych kalendarzy w poczcie elektronicznej, gdzie pracownicy planują swoją pracę i realizację poszczególnych zadań – powiedziała Dominika Raszkiewicz.

W audycji rozmawialiśmy również o przygotowaniu do poszukiwań pracy. Czy w CV powinniśmy dodawać zdjęcie? Jak graficznie powinno ono wyglądać, by rekruter zainteresował się naszym doświadczeniem i zaprosił nas na rozmowę kwalifikacyjną? A jakie graficzne błędy pojawiają się najczęściej w CV? O tym Alicji Samolewicz-Jeglickiej opowiadała Agnieszka Śladkowska, twórczyni Gorilla Job, firmy zajmującej się wspieraniem kandydatów na rynku pracy.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj