Niebawem otwarcie Galerii Metropolia. Co będzie godne odwiedzenia? Pytamy czołowe trójmiejskie blogerki

lola123

Pytamy czołowe trójmiejskie blogerki, co sądzą o ofercie Galerii Metropolia, której otwarcie nastąpi już wkrótce – w weekend 22-23 października. Panie, których posty inspirują tysiące innych kobiet, zdradzają nam, które sklepy i usługi kuszą je najmocniej. Galeria Metropolia budziła emocje od samego początku. Gdy zapowiadano, że powstanie, pojawiły się pytania, czy Gdańsk potrzebuje kolejnego centrum handlowego – położonego dodatkowo w pobliżu Galerii Bałtyckiej, w której mieści się 200 sklepów i punktów usługowych oraz 15 restauracji i kawiarni.

– Marki premium, popularne sieciówki, butiki młodych projektantów – w Trójmieście mamy w czym wybierać. Nie brakuje też galerii handlowych. I choć każda z nich jest inna, moim zdaniem wciąż jest miejsce na kolejną, która wniesie powiew świeżości – mówi Aleksandra Panasewicz, youtuberka prowadząca vlogLola (youtube.com/user/1VlogLola) i właścicielka firmy Multiconsulting.

CO ZNAJDZIEMY W GALERII METROPOLIA?

W Galerii Metropolia, obiekcie o powierzchni 34 tysięcy metrów kwadratowych – ulokowanym w pobliży dworca PKP – znajdzie się ponad 100 lokali handlowo-usługowych. Wśród głównych najemców wymienić można kino Helios, posiadające siedem najnowocześniejszych sal kinowych (i oferujące jakość obrazu w rozdzielczości 4K oraz doskonały dźwięk Dolby Atmos). Będą też salony cenionych marek, m.in.: Media Expert, Puma, Monnari, Apart, Sports Direct, KiK, Pepco oraz Stokki.

Dodatkowo w galerii działać będzie nowoczesne centrum fitness Tone Zone o powierzchni ponad 1.7 tys. metrów kwadratowych (posiadające strefę relaksu z ogromną sauną, luksusowe szatnie, a także mini żłobek, w którym aktywne mamy mogą pozostawić swoje pociechy na czas treningu), szkoła tańca Soszyńska Dance Club oraz plac zabaw dla dzieci Honolulu mierzący ponad tysiąc metrów kwadratowych i mogący pomieścić ok. 150 dzieci – będzie to największa przestrzeń tego typu w galerii handlowej w Trójmieście.

Wyróżnikiem w Galerii Metropolia jest strefa food court, w związku z bezpośrednim sąsiedztwem peronu SKM, większa o 25 proc. niż w sąsiednich obiektach. W jej ofercie znajdą się: Pizza Hut Express, Burger King, Subway, Smak Na Tak, Grand Kebab, Pierogarnia, pizzeria Mąka i Kawa oraz Town Cafe. W galerii dostępne będą również usługi, m.in. salon fryzjerski, biuro podróży, optyk, kantor, czy salonik prasowy.

– Wygląda na to, że w Metropolii będzie można spędzić sporo czasu – i to nie tylko na zakupach. Pasjonaci dobrej kuchni powinni być zadowoleni, bo strefa gastronomiczna zapowiada się całkiem interesująco. Zakupy, dobry obiad, a później seans w kinie z przyjaciółmi – lubię miejsca, w których jest wszystko. Raz parkuję auto i mogę spędzić kilka godzin bez przemieszczania się, robiąc kilka różnych, interesujących rzeczy. Oczywiście nie codziennie, ale raz na jakiś czas, jako miły przerywnik od pracy i codziennych obowiązków – mówi Aleksandra „Lola” Panasewicz.

Vlogerka Aleksandra „Lola” Panasewicz – fot. Agnieszka Potocka 

IMPONUJĄCA STREFA WNĘTRZ

– Ze względu na tematykę prowadzonej strony najbardziej powinny zainteresować mnie sklepy odzieżowe… Jednak, ku własnemu zaskoczeniu, czuję, że swoje pierwsze kroki pokieruję w Metropolii do strefy wnętrz. Lista sklepów jest imponująca. Tego w pozostałych trójmiejskich galeriach zdecydowanie mi brakowało – mówi  Shiny Syl (shinysyl.com) czyli Sylwia Zaręba-Gierz – blogerka modowo-lifestylowa i stylistka.

Jak zauważa Shiny Syl, cechą odróżniającą Metropolię od innych obiektów tego typu będzie zgrupowanie w jednym miejscu firm z branży wyposażenia wnętrz. Na poziomie +1 powstała strefa Interior Design, gdzie znajdziemy takie marki jak m.in. Natzke, 6Plus, Vinotii, Verso, Resto, Vox, Mania Spania, Hest i Fama Design. Wymienieni najemcy zajmą łączną powierzchnię ok. 8 tysięcy metrów kwadratowych. Te zakątki nowej galerii przyciągną też Paulinę Rudnicką, zawodowo zajmującą się PR i prowadzącą popularny blog Kapuczina (kapuczina.com).

– Moją uwagę również przykuła lista sklepów wnętrzarskich. Jako osoba, która jest w trakcie urządzania mieszkania, muszę przyznać, że rynek ten w Trójmieście nie jest szczególnie atrakcyjny. Owszem mamy pojedyncze sklepy, ale są rozsypane po całym mieście. Remont i dekorowanie mieszkania bywają frustrujące, podobnie jak jeżdżenie z jednego miejsca w drugie, by porównać np. dwie kanapy. W konsekwencji obieramy najprostszy i najbardziej oczywisty kierunek, jakim jest Ikea. Oferta wnętrzarska Galerii Metropolia powinna więc okazać się dobrą alternatywą dla tych zakupów, tym bardziej, że wszystkie sklepy zlokalizowane są pod jednym dachem. Moim faworytem zostaną na pewno Meble VOX, których ofertę co jakiś czas przeglądam na ich stronie internetowej. Wreszcie będzie można zobaczyć meble na żywo, dotknąć, zmierzyć i ocenić, czy faktycznie będą pasować do wnętrza, które urządzamy.

shinysylBlogerka Sylwia „Shiny Syl” Zaręba-Gierz – fot. Shiny Syl

WRÓĆMY DO MODY, DROGIE PANIE

Nie mogłem wytrzymać i dopytałem rozmówczynie o to, czy jednak nie obudzą w sobie „szafiarek”. Co blogerki sądzą o modowej strefie Metropolii?
 
– Po zakupach dodatków i akcesoriów do domu pewnie nie powstrzymam się i odwiedzę sklep Stokki. Jest to outlet, w którym można kupić taniej ubrania i dodatki znanych marek. Na pewno nie wyjdę z niego z pustymi rękami – przyznała Shiny Syl.

– Jeśli chodzi o dział mody, oferta Galerii Metropolia nieco różni się od tej, którą standardowo spotykamy w większości centrów handlowych.  Mniej jest marek z kategorii fast fashion. Za to całkiem sporo sklepów, które swój asortyment kierują do klientek z nieco starszej grupy wiekowej – co oczywiście jest pozytywnym wyróżnikiem – stwierdziła popularna Kapuczina.

NOWY PERON SKM, JEDYNA TAKA STACJA  

Równocześnie z otwarciem Galerii Metropolia zostanie udostępniony dla Klientów nowy peron SKM, który sąsiaduje z budynkiem galerii. Stacja Gdańsk Wrzeszcz będzie jedyną na trasie trójmiejskiej SKM, gdzie drzwi wagonów będą otwierać się po obydwu stronach. Natomiast dla zmotoryzowanych klientów przygotowano 720 miejsc parkingowych zlokalizowanych na dwóch najwyższych kondygnacjach. Szczytowa kondygnacja parkingu została zaprojektowana w taki sposób, by móc z niej także podziwiać panoramę miasta.

paulina skladakBlogerka Paulina „Kapuczina” Rudnicka – fot. Paulina Rudnicka

Obok prac w samym budynku trwają także intensywne przygotowania do eventu otwarcia galerii, który został zaplanowany jako weekend atrakcji dla Klientów. Pierwszy dzień (22 października) będzie o tematyce active&sport, drugi dzień (23 października) typowo familijny. Nie zabraknie występów artystów, sportowców i popularnych gwiazd m.in. Margaret i Natalii Szroeder, a całość poprowadzą Maciej Dowbor i Krzysztof Ibisz.

Sądząc po szumie w sieci – na forach i w serwisach społecznościowych – otwarcie Galerii Metropolia może przyciągnąć tłumy. Dla porównania, w dniu otwarcia Galerię Bałtycką odwiedziło 70 tys. klientów. Wtedy wszyscy chcieli zobaczyć największe centrum handlowe w trójmieście. Teraz klienci będą mieli porównanie.

Galeria Metropolia to inwestycja Przedsiębiorstwa Budowlanego Górski realizowana przez spółkę celową Centrum Hevelius. Agentem komercjalizującym Galerię Metropolia są firma Cushman & Wakefield oraz firma Re-Group. LISTĘ SKLEPÓW I PUNKTÓW USŁUGOWYCH GALERII METROPOLIA ZNAJDZIESZ >>> TUTAJ!

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj